karlssons klister Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 God dagens! Jag har ett mystiskt problem, Min kamera har börjat låta tick tack när den inspelar. Så när jag kollar på filmen får man ett irriterande tick tackande som bakrunds ljud. Jag vet inte om det kan ha kommit från när min kamera föll ner på marken, Eller vet någon om det går att fixa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Eriksson Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Hej, antagligen är det bandmekaniken i kameran som har tagit stryk av fallet. In på service, försök fixa själv för då kanske du pajar den mer.... Ett tips om du inte har råd ,med reparationen: Du kan ju "blimpa" din kamera.. "blimp"= ljudtät fäll eller vadderad väska för din kamera. Vanligen till för filmkameror som låter när dom rullar film. Du kan ju även dubba alla dina filmer om du inte kommer på något annat. /john 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlssons klister Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 ok danke tjön för tipsen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts