Gå till innehåll

Pinnacle Liquid


chi

Recommended Posts

Hej!

Har fått tillgång till Pinnacle Liquid senaste versionen och försöker lära mig progget. Normalt kör jag Pinnacle Studio Plus, senaste vers.

 

I artiklar om Liquid + i Liquid står det att man ska kunna importera Studio Plus filer, alltså filer med ändelsen .stu men det som är "förinställt" i Liquiden, import alltså, har ändelsen .ste, vilket innebär att Pinnacle Studios .stu_filer inte går att öppna. Någon som vet nåt? eller har en kommentar eller tips?

 

Tror t.o.m att tidningen Digital Video i något nummer skrev att det går att importera Studio 9 filer till Liquid, men det funkar inte hos mig :-(

 

/chris

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter enkelt men är inte det!

 

Först måste du exportera ur Studio till en studio export file (.ste), sedan när Liquid importerar skulle man ju vilja att den bara importerar endast de delar du angett i studio men så är inte fallet. Den importerar och omvandlar den kompletta avi filen.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=cchunter]Låter enkelt men är inte det!

 

Hej!

Joo, det var enkelt :-) Attans att jag inte själv kom på det:-(

 

Tack.

 

EN fråga till:

Men varför har jag inget ljud när jag spelar upp det i högerfönstret?

 

/chris

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...