Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har 2 olika scenarion.

1.

En vit text som är gjord i Illustrator CS.

Den ska rulla ner som en vanlig hollywood credit.

Jag har exporterat den som, PSD och Jpeg men texten hoppar som om det vore något fältfel. Jag har testat att de-interlacat lower fields men det blir inte någe bättre.

2.

En Stor Psd fil ska panoreras och zoomas. Den har en upplösning på ca 4000x3000 / 72dpi. Här ser det också ut att bli någon typ av fält fel.

Skulle stark uppskatta om någon kunde hjälpa. Har inte så stor erfarenhet av detta.

Använder mig av FCP 4.5 / AE 6 / PS Cs / Illustrator Cs

MVh

Posted

det hjälper inte att deinterlaca för filter läggs på *innan* bilden skalas och flyttas och det är där interlaceartifakterna skapas. vad du kan göra är att nästa klippet och lägga deinterlace på nästet. testa också blend fields istället. oftast snyggare. ladda ner mina plugins från min hemsida nedan så har du en del att leka med. reduce interlace flicker är också lämpligt. dessutom kan du experimentera med hur många pixlar saker flyttar sig. udda pixlar gör att bilden hoppar mellan fälten och halva pixlar att den "studsar" fram och tillbaka. en scroll på 2 eller 4 rader per frame blir helt flimmerfri.

/mattias