Gå till innehåll

Pilot-avsnitt till miniserie


Najka

Recommended Posts

Hej på er kära voodoofilm-användare!

Det har nu gått 11 år sedan jag var aktiv här och jag ser nu fram emot att dela diverse projekt med er. Efter att ha jobbat i filmbranschen några år ser jag nu också fram emot att hjälpa dem som är i behov.

Jag har två stora projekt jag jobbar på. Det ena projektet är en långfilm och det andra en serie. Jag tänkte jag ville dela första utkastet av mitt pilot-avsnitt på dryga 20 sidor.

Jag ville ta mig an att skriva en miniserie. Idéen är baserad på ett upplägg jag hade för en kortfilm för några år sedan där man får följa en mystisk man i hans vita skåpbil. Mannen är skadad men verkar ha ett kompromisslöst mål att ta sig vidare genom Sverige land. Vart han är påväg vet vi inte. Vad han har i skåpbilen vet vi inte heller. Det vi snart får lära oss är att vad som än finns i bilen får inte komma ut...

Vill inte avslöja allt för mycket av handlingen och ser gärna att läsaren går in i blindo. Men jag skulle nog våga påstå (med ödmjukhet) att det är en s.k. "page-turner".

Ser fram emot att höra era tankar!

/Jesper

Miniserie_pilot_v.1.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...