Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har nu test filmat lite med min Panasonic GS-75 och labbar med att fånga upp det i Premiere, men ration blir fel hur jag än gör ?

I Kameran finns något läge som heter "Cinema" som lägger till "letterbox" på den lilla lcd'n, altså widesreen ?

Vad ska jag sätta min composition på i Premiere?

för när jag tittar på det jag filmat (som ser bra ut i kameran, test filmade en boll) så blir den oval på skärmen, när jag har DV PAL - Widesreen inställt ?

man vill ju kunna filma så att det blir widescreen i premiere, och fyller hela bilden ? är det helt kört ?

Postad

hmm, men när jag däremot ställer kameran på widescreen, men premiere på 4:3, så blir bilden ok, men jag har svarta kanter uppe och nere ?

det man hade velat hade ju vart att den draget ut bilden i Widesreen formatet (altså "töjt" ut bilden uppåt och neråt"), då hade nog bilden blivit bra ?

Postad

kemikal, Cinema och Letterbox är inte widescreen. Det är bara fejk och skall alltså redigeras i ett 4:3 project. Så ja, det är kört att få riktig widescreen ur den kameran, tyvärr.

/Roger

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...