kemikal Postad 20 maj 2005 Postad 20 maj 2005 Har nu test filmat lite med min Panasonic GS-75 och labbar med att fånga upp det i Premiere, men ration blir fel hur jag än gör ? I Kameran finns något läge som heter "Cinema" som lägger till "letterbox" på den lilla lcd'n, altså widesreen ? Vad ska jag sätta min composition på i Premiere? för när jag tittar på det jag filmat (som ser bra ut i kameran, test filmade en boll) så blir den oval på skärmen, när jag har DV PAL - Widesreen inställt ? man vill ju kunna filma så att det blir widescreen i premiere, och fyller hela bilden ? är det helt kört ? 0 Citera
kemikal Postad 20 maj 2005 Författare Postad 20 maj 2005 hmm, men när jag däremot ställer kameran på widescreen, men premiere på 4:3, så blir bilden ok, men jag har svarta kanter uppe och nere ? det man hade velat hade ju vart att den draget ut bilden i Widesreen formatet (altså "töjt" ut bilden uppåt och neråt"), då hade nog bilden blivit bra ? 0 Citera
Rogge Postad 20 maj 2005 Postad 20 maj 2005 kemikal, Cinema och Letterbox är inte widescreen. Det är bara fejk och skall alltså redigeras i ett 4:3 project. Så ja, det är kört att få riktig widescreen ur den kameran, tyvärr. /Roger 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.