filmlabbet Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Hej Några frågor. Jag redigerar mina filmer i Avid sedan brukar jag köra ut en Quiktime reference för att sedan squeeza den i Sorensen Squeez ( osäker på stavning ) Därefter gör jag min DVD i Adobe Encore 1,5 Jag oftast har det rört sig om projekt runt 15 upp till kanske 45 minuter. Då inga problem med att få plats med filmen på en DVD-R skiva Ska nu göra en DVD på ca 90 minuter. Är det möjligt och hur ska jag på bästa sätt gå till väga. Det finns något som heter transcode i Encore måste jag köra det för att koprimera filerna ännu mer så der får plats eller går det att göra innan jag tar in dem i Encore. Tacksam för svar och synpunkter Fredrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmlabbet Posted May 11, 2005 Author Share Posted May 11, 2005 Jag lägger till en fråga Hur många minuter film får man plats med på en DVD? Hur gör man och vilka program ska jag använda för att göra om filmen till mpeg2 så att den får plats min DVD? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?p=28899 /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts