Gå till innehåll

Redigeringskort??


Mekan

Recommended Posts

Är på jakt efter något redigeringskort som man kan jobba med i realtid. Har lessnat hårt på att behöva rendera allt efter minsta ändring. Jobbar mest med Premiere.

 

Nån som har några tips på vad man ska köpa?? detta till pc. Gärna till laptop?

 

Sen sitter jag inte riktigt varje dag med detta så är inte såå sugen på att slänga iväg flertalet tusenlappar på detta.

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mekan]Sen sitter jag inte riktigt varje dag med detta så är inte såå sugen på att slänga iväg flertalet tusenlappar på detta.[/citat]

Efterssom du vill helst ha till laptop samt inte slänga iväg tusenlappar så tror jag det blir svårt. Vad jag vet görs det bara kort till desktop och dom är dyra.

 

Men, efterssom du redan har Premiere så kan du höra efter priset på ett Matrox RT.X10 HW eller ett Matrox RT.X 100 HW. HW står för Hard Ware och är billigare än dom bundlade versionerna som innehåller Premiere Pro, Encore DVD och Audition och kommer alltså utan några program från Adobe. Endast Matrox egna drivrutiner följer med, därav det lägre priset. Matroxkorten fungerar till Premiere 6.5, Premiere Pro 1.0+1.5+1.51.

 

Tänk på att många effekter i Premiere måste renderas ändå, så en totalt renderingsfri miljö får man inte, men mycket slipper man.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...