Mekan Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Är på jakt efter något redigeringskort som man kan jobba med i realtid. Har lessnat hårt på att behöva rendera allt efter minsta ändring. Jobbar mest med Premiere. Nån som har några tips på vad man ska köpa?? detta till pc. Gärna till laptop? Sen sitter jag inte riktigt varje dag med detta så är inte såå sugen på att slänga iväg flertalet tusenlappar på detta. Tacksam för svar 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santafantasma Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 redigeringskort??? va fan är ett redigeringskort?!?! i premiere pro renderar du i realtid...inte dom tunga effekterna men... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Jo men det är ju de man vill komma förbi! Onödigt långa renderings tider! Mvh/ Martin Lang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 [citat=Mekan]Sen sitter jag inte riktigt varje dag med detta så är inte såå sugen på att slänga iväg flertalet tusenlappar på detta.[/citat] Efterssom du vill helst ha till laptop samt inte slänga iväg tusenlappar så tror jag det blir svårt. Vad jag vet görs det bara kort till desktop och dom är dyra. Men, efterssom du redan har Premiere så kan du höra efter priset på ett Matrox RT.X10 HW eller ett Matrox RT.X 100 HW. HW står för Hard Ware och är billigare än dom bundlade versionerna som innehåller Premiere Pro, Encore DVD och Audition och kommer alltså utan några program från Adobe. Endast Matrox egna drivrutiner följer med, därav det lägre priset. Matroxkorten fungerar till Premiere 6.5, Premiere Pro 1.0+1.5+1.51. Tänk på att många effekter i Premiere måste renderas ändå, så en totalt renderingsfri miljö får man inte, men mycket slipper man. /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts