Jeopardyjack Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 Vet att det finns ett forum där man ska skriva om nya filmer man sett på bio så kanske onödigt att starta en ny tråd. Men här tycker jag man kan skriva om filmer man sett, gamla som nya. Och kommentera gärna filmerna. Kan inleda med att jag såg dazed and confused igår en riktigt skön rulle som gör att man blir fett fest sugen. För övrigt den bästa roll insatsen jag sett av Ben Affleck och Matthew Mcounaghan 0 Quote
jmalmsten Posted May 10, 2005 Posted May 10, 2005 känns väl lite onödigt att tipsa om men... Jag såg nyss Pi, en riktigt intressant och udda, ny svartvit film. Även det faktum att Go får en så stor roll tycker jag är lite roligt. Lånade även The Longest Day av en kompis på dvd, 5.1 ljudet där är förvånansvärt bra... är det någon som vet om den är ommixad för 5.1 från mono/stereo (filmen spelades ju in '62) som Gode, Onde, Fule?, som jag även kan tipsa om. Team America och Shaun of the dead... känns som om jag slår in öppna dörrar för den lite mer udda smaken: Battle Royale - lite japanskt överspel men det vägs upp av resten av filmens styrka. Princess Mononoke - och alla andra Studio Ghibli-filmer som SF av outgrundlig anledning vägrar köpa in, Spirited Away fick ju för guds skull OSCAR!!! men men... får väl se Howls moving castle på Regina istället... Nausicaä, PomPoko, nnnnnnggggghhhh!!! Disney ligger ljusår efter japanerna just nu... Akira måste man nog se vare sig man är anime-fan eller inte. det finns de som hävdar att det är just akira som banade väg för den lite mörkare filmatiseringen av serietidningar som batman, Xmen m.fl. Luc Bessons filmer är också ganska härliga. Taxi, nikita, 5e elementet, Transporter och så vidare. Det märks att han har genuint roligt när han gör filmer. 0 Quote
Usarpe89 Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 såg battle royal igår för första gången, kul film men lite mysko:) 0 Quote
Jeopardyjack Posted May 13, 2005 Author Posted May 13, 2005 Precis kollat The straight Story av David Lynch En ruskigt bra o mysig film, som jag starkt rekkomenderar 0 Quote
Recommended Posts