tomgrejs Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 jag håller på med en film där all musik i princip är klart ifrån svesnak artister. men till introduktionen av filmen skulle jag hemskt gärna vilja ha en lite kändare låt. den passar in på precis allt och skulle bli perfekt. mrs. robinson med simon and garfunkel. det är sony som har rättigheterna tror jag. så till den stora frågan. tror ni att det finns en möjlighet att vi kan ha den här låten? om vi försöker kontakta sony eller nån kommer dom ens bry sig i oss? är det nån som tidigare fått använda en känd låt i sitt projekt och vet hur man kan gå till väga? ska man föröska ringa dom eller skicka e-mail? projektet är en actionsportfilm på 30 minuter. som ska säljas i cirka 30 exemplar på dvd-r skiva. ej i vinstdrivande syfte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Kort svar; Nej. Ni kommer inte att få använda låten om ni inte betalar för det. Skulle tro att Sony kör samma taxa för er som dom skulle köra för någon annan, dvs svindyrt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted April 29, 2005 Author Share Posted April 29, 2005 okej. då ska jag börja leta lite alternativ musik.. :) det ska vara "hippie" musik så deärför passade den låten bra.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts