it2nyan Posted April 10, 2003 Share Posted April 10, 2003 Hej. Vi håller på att göra en film som en del av en 5 poängskurs. Filmen är tänkt att bli runt 5 minuter lång. Vi har skrivit ihop en synopsis och ett manus som vi vore väldigt tacksamma om vi kunde få lite (eller mycket) konstruktiv kritik på! Censurera inte era åsikter, vi kan ta det ,-) mycket nöje /Andreas Ps. storyboard kommer snart. Vi kommer även att behöva skådespelare till denna filmen, så är du runt 25år och bor i Göteborgstrakten, hör gärna av dig -------------------------------------------------------------------- Synopsis Filmen beskriver en bilfärd. I bilen befinner sig en man och en kvinna som uppenbarligen är tillsammans. Genom flashbacks får betraktaren under resans gång insikt i deras förhållande som till synes är helt perfekt. De är ömma och kärleksfulla mot varandra. Flashbacksen skildrar planeringen av den resa de just nu genomför. Längre fram på vägen står ett fordon och man förstår att det snart kommer at ske en olycka. Mannens telefon ringer. Det är hans vän som ringer för att påminna om något. En bild på vännen klipps snabbt in under telefonsamtalet. När olycka inträffar har betraktaren fått ta del av intima scener av närhet mellan mannen och kvinnan. Kvinnan omkommer och man får se mannen sörjandes på en kyrkogård. Mannens vän (som ringde tidigare) finns med och tröstar mannen. Genom en sista flashback så får man se den intima scenen mellan mannen och kvinnan, nu ser man dock att det är vännen som är med kvinnan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
it2nyan Posted April 10, 2003 Author Share Posted April 10, 2003 Varför kan jag inte bifoga en fil? (manuset)Sveket.txt Link to comment Share on other sites More sharing options...
it2nyan Posted April 10, 2003 Author Share Posted April 10, 2003 Ok...Nu kommer en bättre formaterad version av manuset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
big_evert Posted April 10, 2003 Share Posted April 10, 2003 jag tycker att du borde skriva i word eller nått liknande och dela upp det i stycken...man störde sig lite på att å och ä blev a och så vidare.. historian tycker jag är bra, men du kanske borde beskriva hur man kan se att det är flashbacks och inte bara skriva att det är det.. det är mina tankar... Hur reagerar Johan av att Erik står en bit bort...blir han förvånad, arg o.s.v....jag tycker annars att det är bra skrivet...men kanske lite kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
it2nyan Posted April 10, 2003 Author Share Posted April 10, 2003 Hej.... Manus skall inte ligga här alls. Det finns en bättre formaterad version under 'Läs mitt manus'. Att det är flashbacks kommer att bli tydligt i filmen med hjälp av någon effekt....Kanske svartvitt, filter eller en 'flash' som inleder en tillbakablick. Erik är med på kyrkogården som stöd åt Johan, de är ju bästa kompisar. Om erik kommer avslöja sin hemlighet eller inte är upp till betraktarens fantasi. Detta kommer att fötydligas i filmen. Tack för kommentarerna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts