Gå till innehåll

Split screen .Akut problem snälla hjälp mig.


KlabbeA

Recommended Posts

Tjena! Jag har ett riktigt stort problem jag tänkte nån kunde hjälpa mig med. Jag gör en film som projektarbete, den ska vara färdig på onsdag. I en scen ska två av filmens karaktärer prata i tele med varandra. Scenen börjar på den första personens kontor. Han tar upp sin mobil, slår numret, trycker yes och nu så ska den andra personens bild komma in och visas samtidigt. Gärna med ett diagonalt streck imellan de två. Rakt streck funkar också bara nåt avgränsar bilderna. Personerna ska sedan prata en dialog och när den första killen lägger på så ska bilden på person nummer två ta upp hela skärmen. Jag vill gärna slida rörelserna. Vi har filmat så att person nummer ett befinner sig i vänster del av bilden och tittar åt höger och tvärtom med person nr 2. Jag vill alltså skära av bilderna på mitten o sätta ihop dom i stort sett, och sen använda dom som hela bilder när dom inte syns samtidigt. Hur kan jag göra detta? Jag har letat som en dåre men inte lyckats hitta nåt.

Jag har Premiere och Aftereffects. Jag är inte så hemma på något av dom då jag mest använt Pinnacle studio innan.

Tacksam för svar/Klas

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...