Zhyron Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Jag försöker exportera en film på lite över 2 minuter. Jag vill ha så bra kvalitet som möjligt eftersom detta antagligen ska visas på en projektor. Men filmen hackar hela tiden. På mindre bra kvalitet så hackar den bara på vissa ställen men jag vill ha bort detta också. Med bra kvalitet blir filmen flera gig stor och ljudet börjar hacka. Jag har ingen aning vad jag ska göra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Ett annat problem är när jag lägger in title skärmar. Texten blir inte så skarp som jag vill ha den, finns det nått sätt att fixa detta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Exporterar du i DVPAL, det ska du göra om du arbetar med det, inget annat format. DVPAL är heller inget bra format att visa på dataskäm, då är MPEG2 ett bättre val trotts den höga komprimeringen. Till och med DivX eller MPEG4 är bättre än DV på dataskärm. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts