Mållgan Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Jag provar Windows Movie Maker men det stökar till sig redan vid videofångsten från Canon MV20-videokameran (via firewirekortet). Fångsten startar från kameran men man ser att den avslutas redan vid 3 kb trots att videokameran fortsätter att spela upp. I videofångsfönstret spelas filmen inte alls upp utan en diffus suddig stillbild, föreställande videofilmens första ruta(or?) visas upp. Jag har valt alernativet att filmen ska sparas på hårddisk och Inställningen "Hög kvalitet". Det blir samma problem om jag väljer att filmen ska sparas som en DV-AVI.fil. Det blir ingen skillnad om jag stänger av Norton-brandväggen. Jag har också uppdaterat Windows XP från Microsoft som ska rätta till ett problem som kan uppkomma med firewireanslutningen när SP2 har installerats. Någon som kan tänka sig vad som är felet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ior Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Kolla om det går bättre med WinDV -> http://windv.mourek.cz/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mållgan Posted March 29, 2005 Author Share Posted March 29, 2005 men jag provade nu att videofånga från min nya Panasonic NV-GS55 och då gick det smärtfritt. Märkligt att inte min "gamla" Canon MV-20 fungerar "in till" Movie Maker när den fungerar med Pinnacle Studio 8.0. Jag installerar tills vidare inte det program som Du tipsade om (som tydligen ska möjliggöra videofångst till AVI-filer. Jag vill videofånga och skapa wmv-filer som lagras på hårddisken för vidare redigering i Movie Maker. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts