Jump to content

Ny DV-Kamera!

Johniie

Recommended Posts

Hej!

Jag ska nu inskaffa en ny DV-Kamera. Hade en JVC förrut, men den gick sönder och det kostade för mycket att laga den. Så nu ska det bli nyköp.

Jag undrar om det är någon som kan tipsa med en bra sådan. Maxpris ca 8000-9000 tror jag.

Har vissa krav:

- Bra nightshot.

- Mic och hörlursingång.

- Minneskort om den funkar bra att ta bilder med.

- Kanske inbyggd lampa, men det är inte så viktigt.

Som sagt, kom gärna med förslag, förbättringar och tips!

MVH // John

Jag rekommenderar Panasonic NV-GS75, har just köpt en sådan för egen del, och är mycket nöjd med bildkvalitén, som är klart över prisklassen. (Köpte på pixmania för 5900kr inkl. frakt). Nightshotfunktionen har jag inte hunnit testa ännu, men micingång finns och funkar. De manuella inställningarna är lättskötta och trots att den inte har någon äkta fokusring är det enkelt och smidigt att använda sig av manuell fokus. Dock har den inte DV-in, vilket är det enda negativa jag kan komma på på rak arm. Justja, Fotona lagras på minneskort, dock följde det inte med något sådant från Pixmania iaf.

Köp den billigaste möjliga från Sony med DVin. Sonys kameror kan spela upp DVCAM. Sen hyr du en kamera då du tänker spela in film. Men det beror ju också på hur ofta du tänker göra filmer. Sitter du konstant med kameran lönar det sig att köpa.

Ja idén var ju att jag skulle köpa en! Jag håller på ofta och ska spela in flera filmer i sommar. Jag vill självklart köpa en, men det finns otroligt många att välja på... ska kolla runt lite till.. men om det är någon som kan komma på en riktigt bra för ca 8000 så säg gärna till!

Tack!