Gå till innehåll

Cannabis eller alkohol? Någon skillnad?


El_SamuelO

Recommended Posts

Hej, hej allesammans!

Jag och min filmskapar-kompanjon filmade ett lite större projekt under vintern 2014 och vart färdiga med det nu i höstas 2015. Den visades på Västerbottens AmatörFilmFestival och skådespelerskan fick pris för bästa skådespeleri. Hoppas den inte är allt för kontroversiell för detta forum, men det borde väl ingen film vara egentligen, om den inte har ren å skär intention att provocera förstås.

Berättelsen baseras på egna erfarenheter och säkert många andras. Väldigt kul inspelning eftersom allt blev som en fest med temat "filminspelning". Vi brukar säga: "en filminspelning som var en fest och en fest som var en filminspelning". Ingen fattade riktigt vad vi gjorde och ba gjorde grejer som vi sa åt dem att göra. Allt som ni ser är alltså autentiskt.

Filmen är inspelad i mitt gamla trähus-kollektiv mitt i centrala Umeå. Huset har nu brunnit upp pga någon pyroman (tros det). Så denna film är som det mest påtagliga minne från huset. R.I.P "Crackhouse II"

 

Handling på engelska:

Beer lovin' Fredrik comes to a party where everybody is smokin' weed. He never encountered this kind of crowd and the crowd has never encountered someone drinking beer. The film is about a Swedish upside-down world where alcohol is controversial and weed the norm.

 

Längd: 15min

Genre: Komedi

 

Länk till film:

 

A film by: Samuel Olsson and Gustav Orvefors

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...