gimpy Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 jag började för ett tag sedan med mitt projektarbete, där jag skulle klippa ihop en video av en serie, problemet var bara att jag upptäkte att fil formatet "duel audio" inte är kompatibelt med premiere, så jag fixade samma filer på avi format. men det funkade ändå inte, nu hade jag ljud men ingen bild. jag har suttit hela dagen och försökt fixa det, jag har provat konvertera filerna till mpeg, men det hackade så mycket att det inte gick att göra något åt det. min fråga är nu denna, finns det några plugins eller codecs till premiere som gör att man kan arbeta med dom filerna. MVH\\gimpy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Misstänker starkt att du menade Dual Stereo, dvs stereo uppdelat på två separata filer? I så fall så är det ju bara att lägga filerna var & en för sig i timeline, Premiere själv kan ganska lätt synca upp dom mot varandra. Eller menade du direkt från film-filen? Har sett formatet Split Stereo i film förut, men inte arbetat i det. Dom gånger jag kommit i kontakt med det har bara varit som valmöjlighet för VCD. Annars har jag använt Dual för att kunna arbeta med stereofiler som två vitt skilda ljud när jag tagit exempelvis ljudeffekter med olika positioner/inställningar. Hur ser originalfilerna ut?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gimpy Posted March 12, 2005 Author Share Posted March 12, 2005 dom filer jag arbetar med just nu är av avi format. dom andra filerna jag nämnde förut, är inte säker på vad dom heter, men i dom ligger två audio spår, ett med japansk tal och en med engelska, men dom blir det felmedelande när jag importerar. därför vore det bra om man kunde få avi filerna att fungera. har provat med en mängd avi\mpeg converters, men resultatet blir bara att det hackar som fan. några ideer? MVH\\gimpy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Oki! Med den rena AVI-filen kan jag inte säga så mycket, men dom två fristående ljudfilerna kan du ju testa att slänga in i exempelvis WaveLab! Använder det flitigt själv, brukar kunna klara det mest! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gimpy Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 ljud filerna kan kvitta. håller på med en musik video och behöver dom därför inte... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts