final_cut Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Vad säger ni om den filmen? Själv tycker jag att det är Cronenbergs bästa, även om jag tycker att han är en rätt tam regissör (se på SCANNERS, vilken tam iscensättning. En bättre filmmakare hade kunnat göra fyverkerier utav den storyn!).... Men NAKED LUNCH är en riktigt interessant upplevelse. Den tama stämningen i just denna film är en av dess fördelar. Samt dess blandning av diskbänksrealism och deckare á la Raymond Chandler, och så naturligtvis den Casablanca-liknande Interzone. Med andra ord - denna film är min Star Wars...om ni fattar vad jag menar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Har sett den en gång och det var för 4 år sedan, gillar William S. Burroughs och var intresserad av att se hur de skulle filmatisera hans bok som länge ansågs ofilmbar, tyckte filmen var bra, men har av någon anledning inte återvänt till den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
final_cut Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Lustigt nog har även jag en udda upplevelse av den i det att jag först hyrde den på en dålig vhs-kopia där man knappast kunde höra ljudet - fattade trots allt tycke för den. Detta var för ca 4 år sen. Nyligen köpte jag den på dvd - och gissa vad, det finns ingen textning överhuvudtaget, och skådespelarna mumlar sig igenom hela filmen - så jag förstod inte ett ord. Utom naturligtvis "I think it´s time for our Willaim Tell -routine". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts