Gå till innehåll

Naked Lunch


final_cut

Recommended Posts

Vad säger ni om den filmen? Själv tycker jag att det är Cronenbergs bästa, även om jag tycker att han är en rätt tam regissör (se på SCANNERS, vilken tam iscensättning. En bättre filmmakare hade kunnat göra fyverkerier utav den storyn!).... Men NAKED LUNCH är en riktigt interessant upplevelse. Den tama stämningen i just denna film är en av dess fördelar. Samt dess blandning av diskbänksrealism och deckare á la Raymond Chandler, och så naturligtvis den Casablanca-liknande Interzone. Med andra ord - denna film är min Star Wars...om ni fattar vad jag menar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lustigt nog har även jag en udda upplevelse av den i det att jag först hyrde den på en dålig vhs-kopia där man knappast kunde höra ljudet - fattade trots allt tycke för den. Detta var för ca 4 år sen. Nyligen köpte jag den på dvd - och gissa vad, det finns ingen textning överhuvudtaget, och skådespelarna mumlar sig igenom hela filmen - så jag förstod inte ett ord. Utom naturligtvis "I think it´s time for our Willaim Tell -routine".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...