Jump to content

Aaton 16mm var säljer man

Recommended Posts

Hej!

Någon som vet om det går att sälja en 16mm kamera idag? Det rör sig om en Aaton 16mm ombyggd till super16. Den är komplett med optik och allt.

En väldigt dyr kamera när det begav sig..över 100 000:- Vet inte alla detaljer för det är en väns kamera. Bara en allmän fråga vart man vänder sig förutom Ebay eller Amazon om man vill sälja en sådan? Om det överhuvudtaget går att sälja den idag?

Vänligen Anders

Vad är fel på Ebay? Jag hade nog vänt mig dit i första laget då marknaden för filmkameror utan tvekan är större i andra delar av världen. Får du inte sålt kameran där lär du inte få den såld någonstans.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By MSvanhed
      Är intresserad av att börja filma med s16 mm, vilket jag inte gjort tidigare och det verkar som att det enklaste sättet att för att komma igång är att köpa en kamera begagnad från e-bay. Min kunskap om hur detta fungerar är väldigt begränsad, men jag har kommit fram till att KRASNOGORSK-3 förmodligen är det bästa alternativet jag har med tanke på min budget.
      Just nu känns detta som ett alternativ värt att satsa på:

http://www.ebay.com/itm/Great-SUPER-16mm-RECENTRED-LENS-KRASNOGORSK-3-KMZ-METEOR-5-1-K3-WITH-SET-/322452281243?hash=item4b13a7579b:g:xqAAAOSwWxNYyDhq

Jag har tänkt att filma landskapsbilder. Min fråga är om den här kameran med utrustning kommer fungera till mitt ändamål eller är det något som jag missar som behövs(förutom film).

Som jag förstår det är det bara är det bara att filma med denna om jag laddar den med film.
      Uppskattar alla tips jag kan få.
    • By Archduk3
      Hej alliihop,

Har nyligen införskaffat mig en Eclair ACL, modell 1,5

Väldigt behändig sak som konverterats till Super16. Problemet är att zoomgluggen som följde med inte täcker upp hela vägen. Därför letar jag nu efter alternativ.

Nu vet jag itne hur många som är aktiva med detta i Sverige, men jag hoppas att någon kanske sitter på ett mysigt C-mount objektiv :)

//C
    • By Mr_anderson
      Hej

Jag tänkte fråga här om någon vet eller känner någon som kan tänkas hyra ut sin super 16mm kamera?
      Jag kommer spela in under två dagar i perioden 8 - 13 november.
  • Create New...