Gå till innehåll

Musikvideo á la Noir och Expressionism


El_SamuelO

Recommended Posts

Hej, hej allihopa!

Jag gjorde precis klart ett arbete till en kurs som heter "experimentellt filmskapande". Jag är å studerar för tillfället i England och filmade i städerna Bradford och Manchester.

Själva ploten är rätt simpel men jag är osäker om den lyfts fram tillräckligt mycket. Produktionen var segregerad i enskilda dagar med flera veckors intervaller och skådisen var en sån där arbetande och studerande (väldigt upptagen) person, så allt slaffsades ihop snabbt på plats för att han hade lite tid. Detta har gjort att vissa delar av storyn blev uteslutna.

Men iaf, det narrativa består av en utomjording som reser omkring mellan solsystem med nån teknologi som baseras på förflyttning genom ljus. Han kommer från en väldigt gul planet och är utforskande i sin natur. Att han råkar se ut som en människa och rör sig på platser som får han att se cool ut är en tillfällighet.

Låten är en fräck lo-fi blues som jag hitta på Free music archive och kände inspiration från den direkt. Hade velat göra ett tag en klassisk BW film med noir-egenskaper så som hög kontrast och effektfulla gränder, så när jag hörde denna så såg jag allt sånt framför mig. En lädersnubbe som glider omkring i skitiga brittiska omgivningar, splendid!

Aja, säg gärna vad ni tycker och kom med kritik och sånt. Får mest komplimanger och inget konstruktivt så jag försöker hitta nya perspektiv på den.

Cherrio!

 

LÄNK TILL FILM :

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...