Guest GöranD Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Jag försöker rewrappa en canon film till mov och det verkar gå fint så det blir 1920*1080 men resolve ser filerna som 1444*1080 ändå så det blir långsmala filmer med sorgkanter på sidorna. Jag hittar ingen inställning man kan ändra varken på tidslinjen eller media eller edit fliken. Nån som vet nåt natnyttigt. Filmerna är rewrappade med Clipwrap 0 Quote
Max_H Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 I Media Pool, om du högerklickar på klippet och väljer Clip Attributes > Pixel Aspect Ratio..? 0 Quote
Guest GöranD Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 Tack för svar. Det hjälper inte det blir fortfarande sorgkanter. Tror det är så att inte alla program fixar det här som det ska dessvärre. Jag har clipwrap och det klarar tydligen inte rewrappingen som det ska då ett annat jag testat inte lämnar sorgkanter. Men jag spelade över filmen från kameran till min ssd inspelare från black magic design så jag kör på det sättet istället. 0 Quote
Recommended Posts