Pontus Norberg Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 För ändamålet av ett pågående kortfilms projekt skulle jag vilja få till en sådan här effekt: (vid 04:40) Alltså där en person pulvreras ut till sand. Helst så mycket som möjligt i AE då jag är mest orienterad i det, men har tillgång till 3D program också (cinema 4d och maya ) I min film är det ett wide shot så det behöver inte vara lika detaljrikt som i refererad film. Någon som vet en tutorial, eller har allmänna tipps på hur man kan gå tillväga för att göra denna effekt? Pluggins som kan hjälpa mig? 0 Quote
Kim Hylén Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 För ändamålet av ett pågående kortfilms projekt skulle jag vilja få till en sådan här effekt: (vid 04:40) Alltså där en person pulvreras ut till sand. Helst så mycket som möjligt i AE då jag är mest orienterad i det, men har tillgång till 3D program också (cinema 4d och maya ) I min film är det ett wide shot så det behöver inte vara lika detaljrikt som i refererad film. Någon som vet en tutorial, eller har allmänna tipps på hur man kan gå tillväga för att göra denna effekt? Pluggins som kan hjälpa mig? Jag skulle säga att du behöver typ stockfotage på rök, ev om du kan göra egen. sedan gäller det att ha en clean plate som bakgrund så att du kan maska bort personen som ska försvinna :) Vet inte riktigt om detta var till någon hjälp, men men 0 Quote
Peus Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 Exemplet var ju väldigt subtilt, tänkte spontant på denna tutorial, kolla gärna på den och säg om du tycker den funkar, om inte kan nog någon (jag eller någon annan utveckla en bättre metod): VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals Kolla även gärna på dessa för lite idéer: 1. VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals 2. VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professionals Mvh /Pontus w 1 Quote
Pontus Norberg Posted October 5, 2014 Author Posted October 5, 2014 Tack! Grym tutorial. Och GRYMMA människor som lägger sin tid på att hjälpa en fellow filmaker! :bire 0 Quote
Peus Posted October 6, 2014 Posted October 6, 2014 Kul att du uppskattar hjälpen och att tutorialen var bra för det du ville göra, Videocopilot är svaret på väldigt många AE problem/funderingar. Mvh /Pontus w 0 Quote
Recommended Posts