Gå till innehåll

sony vegas pro 12 med eos 70d


Brad Fridell

Recommended Posts

tjena.

när ja sparar mina videor använder jag sony vegas pro 12 och kör med windovs media 9 formatet.

men kollar man på nätet ska det optimala formaten elelr hur man säger för 70d videor är att man transcodar från h.264 mov till ProRes 422 for FCP.

 

min fråga är då. kan man göra detta i pro 12 och hur gör man det. eller går det att spara videorna i nått bättre format än wm9, för det är rätt skapligt kasst format.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pratar du om slutlig master eller ett format när du klipper? Om Vegas "orkar" utan att hacka vid uppspelning, kör originalfilerna hela vägen och exportera till h.264 med hög bitrate för användning på Vimeo/YouTube/etc.

För slutlig master kan du ex använda en Quicktime-fil i Avids DNxHD-format som finns i gratisversion på Avids hemsida ( Avid Codecs LE 2.3.9 ) .

 

ProRes kan du normalt inte spara ut från en PC-baserad redigering (finns dock lite hack runt det, men inget officiellt från Apple).

Länk till kommentar
Share on other sites

Pratar du om slutlig master eller ett format när du klipper? Om Vegas "orkar" utan att hacka vid uppspelning, kör originalfilerna hela vägen och exportera till h.264 med hög bitrate för användning på Vimeo/YouTube/etc.

För slutlig master kan du ex använda en Quicktime-fil i Avids DNxHD-format som finns i gratisversion på Avids hemsida ( Avid Codecs LE 2.3.9 ) .

 

ProRes kan du normalt inte spara ut från en PC-baserad redigering (finns dock lite hack runt det, men inget officiellt från Apple).

 

ja trodde det menades att man sparade i det formatet när man redigerat klart. då hade ja helt åt skogen fel antar jag.

jag skulle kanske skrivit att man är nybörjare fortfarande när det kommer till sånt här för ja hänger inte alls med nu hehe. men antar att du menar att master är slutgiltiga sparningsfilen man kan lägga upp på youtube t.ex.

 

ja hittade nått format jag sparade i igår på en film ja fixade. det stod sony 422 mxt nått. är det så att man kanske inte borde använda vanlig pc utan mac till videoredigering eller ?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...