Gå till innehåll

.M2T och Final Cut Pro 6... samt lite chroma


JakPal

Recommended Posts

Hej,

jag har en liten chromastudio med tygfond. Jag spelar in med en Sony HVR-Z7E som leverear HDV, DVCAM och DV. För att få allra bäst resultat skulle jag naturligtvis vilja få in HDV (M2T)-filerna i redigeringen (FCP 6) men den stöder inte det formatet så det får bli DV...

Finns det något smidigt sätt att få in filerna i HDV-format? Det skulle bli så mycket bättre då!

 

M v h

 

JAkob

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok,

Tack för ditt engagemang. När man konverterar filerna enl larrys instruktioner antar jag att filerna blir lika "dåliga" som dv?

 

Det är framförallt för att kunna spela in framför chromaduken jag känner att jag skulle behöva bättre kvalitet. Jag har fått ihop okej chroma med dv/fcp, men inbillar mig att ju bättre kvalitet desto bättre key? Eller har jag fel?

 

Med vänlig hälsning,

 

Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Mpeg streamclip var ett fantastiskt verktyg! Nu fick jag in mina 1080-filer i fcp och fick till en bra chroma.

 

Tack!

 

Max - du råkar inte vara Max som arbetade på lrtv förut? Dina kunskaper och trådar skulle kunna tyda på det.

 

Med vänlig hälsning,

 

Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...