Spaceromancer Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 Jag har jobbat med den här filmen i ungefär två år och nu är den klar! Sök efter "Den Sista Generationen?" på Youtube och ni hittar mängder med korta klipp och en lite längre första trailer. Någon gång i framtiden så kommer jag att lägga ut hela filmen på Youtube men om ni vill se filmen innan, vill ha en DVD i hyllan, eller vill ge lite ekonomisk support åt en filmarkollega så finns den möjligheten här nu. DVD:n kan beställas antingen genom att sätta in 250 kr på bankgiro 5386-8378 (skriv namn och adress!) eller via hemsidan (Petri Storlöpare ? Documentaries, Dokumentärfilmer) där det också går att betala med kort. Filmen är 90 min. Det här är en av få moderna dokumentärer som finns om samerna (jag hittar inget när jag googlar i alla fall!) och definitivt en av dom väldigt få, kanske den enda moderna, om skogssamerna. • Hur är livet som renskötande same i dagens Sverige? • Vilka är de dagliga problemen och framtida hoten? • Hur långt är det möjligt att leva som på gamla tider? Henrik Andersson från Gällivare skogssameby delar med sig av sina tankar och erfarenheter under ett år. 0 Quote
Recommended Posts