Gå till innehåll

Ungdomsdokumentär


Mark

Recommended Posts

Jag och mina 3 kollegor vi går på Medieteknik på Blekinge Tekniska Högskola. Nu är vi inne på 3:e året och ska göra ett examensarbete tillsammans med SVT i Växjö. Produktionen ska resultera i en ungdomsdokumentär där vi berättar om ungdomar mellan 16-19 år som har hoppat av gymnasieskolan (eller aldrig ens börjat). Syftet är att visa att det fakiskt finns andra vägar att gå i livet.

 

Vi har nu svårigheter att hitta "rätt" människor. Vi vill ha tag på de individer som har hoppat av skolan för att de är för kreativa. Kanske har de ett eget företag eller satsar de på en sport eller musik.

 

Vi behöver nu hjälp med att finns de här karismatiska människorna i åldrarna 16-19 år som bor i södra Sverige. Har du några idéer om var vi skulle kunna leta (förutom skolor och SYO)? Kanske känner du någon?

 

 

http://mac.svetlana.nu/graphics/x-arb/affisch.jpg

 

Tacksam för hjälp!

 

/Marcus & c:o

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja!

 

Bor i Tidaholm som ligger 6 mil norr om Jönköping i västra götaland....vet inte vart eran skola ligger, men en kompis till mig har precis hoppat av och ytterligare 2 till funderar på att hoppa av...vet inte om det är till någon hjälp..

 

 

 

lycka till med filmen /johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...