filmkotten Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Hej. En fråga ang användande av min beställda externa disk och min Imac Det här är min imac. Processor 3,4 GHz Intel Core i7 Minne 24 GB 1600 MHz DDR3 Grafik NVIDIA GeForce GTX 680MX 2048 MB Nu har jag besällt en LaCie 2big Thunderbolt 4TB. Vår IT tekniker tycker att jag skall skall lägga alla filmproduktion på den externa disken, dvs allt källmaterial i ett projekt skall ligga på den externa disken när jag arbetar med projektet. Jag beställde den externa disken i första hand för lagring av alla filmer som produceras. Är detta rätt förfarande eller? 0 Quote
Max_H Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Funkar. Men som vanligt, se till att ha backup på projektfilerna på annan disk. CS6 kan ju inte välja var autosaven görs, så du får komma ihåg att spara en kopia till annan plats då och då (ex systemdisken). 0 Quote
filmkotten Posted February 4, 2014 Author Posted February 4, 2014 Hej Max, man kan alltså inte välja vart autosaven görs? det trodde jag och säkert också vår IT kille. Men då kanske det är bättre att mitt projekt som jag arbetar med sker i min lokala disk och sen flyttar över till den externa när det är klart? Eller tänker jag fel nu? 0 Quote
Max_H Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Tja...projektfilen är ju bara en zippad XML-fil. Mer ur säkerhetssynpunkt att den ska finnas på fler ställen än ett... Men nej, i CS6 kan du inte välja var den ska ligga, den sparas i samma mapp som projektet sparas i (i CC-versionen går det.) //M 0 Quote
Recommended Posts