Poubou Posted December 21, 2013 Posted December 21, 2013 Hej. Jag håller precis på att ta examen i programmet musik och ljuddesign och har verkligen fastnat för ljudläggning (och ljudteknik) till film. Men min fråga är om ni har några tips på hur man fixar sitt första jobb inom filmljud? Finns det något bra tillvägagångssätt? Hur har ni gjort? Tack 0 Quote
EAR Posted January 9, 2014 Posted January 9, 2014 Hej. Jag håller precis på att ta examen i programmet musik och ljuddesign och har verkligen fastnat för ljudläggning (och ljudteknik) till film. Men min fråga är om ni har några tips på hur man fixar sitt första jobb inom filmljud? Finns det något bra tillvägagångssätt? Hur har ni gjort? Tack Tjena! Jag antar nu att du inte har gjort några jobb innan och inte har en portfolio. Då är det lättast att börja hoppa på gratisjobb för att bygga upp sin portfolio och för att skapa nya kontakter. En sida som funkar hyffast bra att börja på är: Nyheter | Filmbasen Och sen kan man prova: http://www.wreckamovie.com/ (Denna sida är uppbyggd för att man ska samarbeta med andra för att göra film) Hoppas detta ger dig lite hjälp. :) 0 Quote
Poubou Posted January 9, 2014 Author Posted January 9, 2014 Hej Erik. Precis som du nämner har jag inte någon portfolio än så dina tips låter väldigt logiska och bra! Ska absolut kolla upp sidorna och tack för svaret. =) 0 Quote
Recommended Posts