Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jul i Stugan - YouTube

Jul i Stugan är en 20 minuter lång kortfilm som består av sketcher med jultema. Vi får se en vrickad julkalender i form av julstrumpor, årets julvärd blir tagen gisslan i live TV, trailern till en Zombiefilm och mycket mer.

Jag började skriva manus den första September då jag bodde i Grekland och arbetade på det ända fram till November när vi började filma. Efter ungefär två veckors filmande så började jag klippa ihop den i slutet på November och har jobbat på den fram tills nu. Det har varit ett krävande projekt eftersom jag har gjort allting från att skriva och regissera till att filma och klippa projektet men det är också det som har gjort det så roligt att arbeta med. Jag kan verkligen säga att det är mitt projekt. Jag fick mycket hjälp med att hitta skådespelare, göra schemaläggningen och korrekturläsa manus men förutom det så har jag i stort sett gjort allting själv. Jag har gjort allting för skoj skull och för att jag älskar att göra film. Jag hoppas att det kan sprida lite julglädje till er alla och att ni tycker om det. God jul!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...