Elzza Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Hej! Är helt grön angående videokameror och tänkte nu köpa min första kamera, men det finns en uppsjö att välja mellan. Vilken ska man köpa? Ska endast filma hemma på barnen och ta med den på semestern. Budgeten är väll upp till 3000:- Kan detta vara nått eller finns det nån bättre nån kan rekommendera, finns som sagt många att välja på. Canon Legria HF R46 (Videokamera) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Den ser väl bra ut för de pengarna. Sensorn är ganska liten (inte så ljusstark) men den har optiska bildstabilisering, 35 Mbps inspelning, manuell fokus, manuell ljudnivå och hörlursingång. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elzza Posted December 8, 2013 Author Share Posted December 8, 2013 Den ser väl bra ut för de pengarna. Sensorn är ganska liten (inte så ljusstark) men den har optiska bildstabilisering, 35 Mbps inspelning, manuell fokus, manuell ljudnivå och hörlursingång. Ja just de, Hittade denna också, bättre än den första jag länka till? PANASONIC HD-videokamera HC-V520 | Pixmania 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Det beror ju på, de är väl rätt jämförbara, finns en Sony som bara är ett par tre hundra dyrare med som också är i samma klass. Jag tror de flesta vill att den ska funka bra inomhus där ljuset inte är så bra, själv kollar jag in manuella kontroller och uttag för hörlurar och extern mic. Gå in på Elgiganten eller nåt och håll lite kamerorna själv. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts