gonefishing Postad 14 november 2013 Postad 14 november 2013 Hej, Är det någon här som har testat/använder sig utav Magic Lantern RAW på Canon? Finns det några fördelar/nackdelar jämfört med h.246? Är det tidskrävande/prestandakrävande i post? Är just nu i valet och kvalet om jag skall hoppa över till RED/Blackmagic w/e men eftersom jag tycker om snabbheten och enkelheten med DSLR så vill jag gärna stanna där. 0 Citera
gonefishing Postad 14 november 2013 Författare Postad 14 november 2013 Nu utför jag inte arbete åt några andra och jag tänker inte använda det som "bete". Detta skulle jag ensat göra för min egen vinning eftersom jag endast filmar egna projekt. De tester och så jag har sett har ju visat väldigt fina bilder. Tänker på främst på mark ii och iii. Men om workflowet är krångligt/krävande så kan det ju på ett vis döda kreativiteten. DSLR är ju bra för att det går snabbt och lätt att få det bra. 0 Citera
gonefishing Postad 14 november 2013 Författare Postad 14 november 2013 I'm happy with h264 as long as there is a good story to tell. Samma här :) Var bara nyfiken. 0 Citera
lobbamobba Postad 14 november 2013 Postad 14 november 2013 Nu utför jag inte arbete åt några andra och jag tänker inte använda det som "bete". Detta skulle jag ensat göra för min egen vinning eftersom jag endast filmar egna projekt. De tester och så jag har sett har ju visat väldigt fina bilder. Tänker på främst på mark ii och iii. Men om workflowet är krångligt/krävande så kan det ju på ett vis döda kreativiteten. DSLR är ju bra för att det går snabbt och lätt att få det bra. Jag gick nydligen över till blackmagic raw för mina hobby filmer. Tyker det är kul helt enkelt. 0 Citera
gonefishing Postad 14 november 2013 Författare Postad 14 november 2013 Jag gick nydligen över till blackmagic raw för mina hobby filmer. Tyker det är kul helt enkelt. Hur är det jämfört med dslr? 0 Citera
lobbamobba Postad 14 november 2013 Postad 14 november 2013 Hur är det jämfört med dslr? Arbetsmässigt är det en extra rendering från raw till prores. Men det är roligt eftersom jag då får ta det via Camera Raw. Att sedan redigera med en nästan färdig gradad prores är fantastiskt. Kvalitetsmässigt jämfört med min 600d är det som VHS vs DVD. Jämfört med min GH3 är det ca DVD vs Bluray. Sen är det 2.5K vilket ger en möjlighet att zooma/reframe 20% utan att tappa 1080p. Använder det jämt, oavsett hur noggrann jag är så är det alltid något klipp jag vill positionera om lite. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.