Lodger Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Jag har exporterat ett klipp i okomprimerad quicktime från Final Cut Pro HD till After Effects 4.0. Där har jag "skakat till bilden" för att få illusion av rörelse. Problemet kommer när jag sen renderat ut klippet och tar in det i Final Cut igen. När klippet spelas upp i Final Cut blir det "randigt" i rörelserna. Bilden föreställer ett brev som viks ihop och "ränderna" blir i ytterkanterna på brevet. Vad beror detta på? Ska jag exportera i annat format såsom animering? Har det med alternativt keyframes i exporeten att göra? eller är det hur jag exporterar det från AE som är problemet? Sen finns ju nåt om odd/even fields...aldrig förstått riktigt när vilket ska användas. Om nån har idé om hur jag ska fixa detta så är jag mycket tacksam. Hej! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eimermusic Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Det låter som att du sabbat field inställningarna. Om du aldrig greppat dessa till fullo så är du nog inte ensam. odd/even, upper/lower... kärt barn har många namn och olika videoformat har olika krav på hur de skall vara inställda. Kolla: Vilken field-ordning (om någon) använde du när du exporterade från FCP? Vilken fieldordning tolkade AE klippet som? (Interpret Footage) Vilken field-ordning är Comp:en i AE? Vilken field-ordning exporterade du ut som ur AE? (borde vara samma som Compen) Om du vill testa dig fram så börja nerifrån i listan och bara vänd på field-ordningen på det stället, spara ut ett test och kolla. Kanske tråkigt att höra men nyare AfterEffects är bättre på att både tolka och jobba med fields tycker jag. Dags att uppgradera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lodger Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 Tack så mycket! Ska sätta igång och prova direkt. och jo...en nyare version av After Effects skulle vara fint, men det får blir en senare fråga :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts