Gå till innehåll

Flera format samma sequense Premeier Pro


krabba

Recommended Posts

Två olika format i samma sequense? Jag jobbar i Premiere Pro CS4

 

Hur gör jag bäst?

 

Filmat i 1080p25 ena kameran

720 100 gopro (för att få fina slowmotion bilder) nu vill jag klippa allt tillsammans och blanda format.

Hur gör jag det enklast?

 

Slutresultatet ska bli MP4, för att kunna användas på webb (youtubekanal) och i Powerpoint-presentation. M en självklart så bra upplösning som möjligt.

 

Fast här är min nästa fråga, H264, är det MP4?

Eller väljer jag MPEG4?

Vad blir bäst?

 

Tacksam för hjälp/formatförvirrad

Länk till kommentar
Share on other sites

Skit i upplösningen. Använd det som ser bäst ut. Prova exportera ut GoPro i 1080p25 och titta på och jämför hur det ser ut i 720p

Ta lite av ditt 1080p material och gör om det till 720p - titta på det och jämför. Sen väljer du det som såg bäst ut. Funkade det att skala upp GoPro kör du på 1080p

 

 

MP4 kan tolkas till olika saker beroende på vem man pratar med. Det du känna till är att om du exporterar till h264 så blir det i flesta fall bra och kommer fungera på flest ställen. Sen kan filen heta .MP4 eller .MOV men innehållets kvalité är inte påverkad.

Sikta på att få en fil h264-fil i en MP4-behållare. Jag har för mig Powerpoint tar MP4-behållare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska titta vidare på det i morgon. Och testa lite mer. Provade att bara "förstora" bilden på 720 materialet och tror det kommer funka den här gången. Är ute efter att hitta en annan känsla i bilden & det får jag. Behöver bara "försämra" 1080 bilderna lite att stämma överens.

 

 

 

Skit i upplösningen. Använd det som ser bäst ut. Prova exportera ut GoPro i 1080p25 och titta på och jämför hur det ser ut i 720p

Ta lite av ditt 1080p material och gör om det till 720p - titta på det och jämför. Sen väljer du det som såg bäst ut. Funkade det att skala upp GoPro kör du på 1080p

 

 

MP4 kan tolkas till olika saker beroende på vem man pratar med. Det du känna till är att om du exporterar till h264 så blir det i flesta fall bra och kommer fungera på flest ställen. Sen kan filen heta .MP4 eller .MOV men innehållets kvalité är inte påverkad.

Sikta på att få en fil h264-fil i en MP4-behållare. Jag har för mig Powerpoint tar MP4-behållare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...