Hans-Gunnar Olsson Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Kan nå´n förklara för mej följande: När jag tar in mina analoga videobilder via min breakoutbox till mitt Pinnacleprogram (då Studio 8), och redigerar detta till en färdig film och skall köra ut detta till ett dv-band i min DV-kamera via firewirekabeln, så är filmen ljudlös. Däremot om jag bränner filmen till en DVD-skiva, finns även ljudet med. Förbryllande för mej. Ev. kan ju en lösning vara att jag kör in mina analoga videobilder via min dv-kamera, som omvandlar analoga signalerna till digitala signaler och att det då funkar att efter red. köra ut bilderna till ett dv-band. Har nå´n annan stött på detta problem? Tacksam för ett tips. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiberg Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 tjena! kolla under playback settings. kanske är inställt på att den ska spela upp ljudet endast på "datahögtalarna"?? alltså om du tex vill redigera med bilden ut till tvn via kameran men ljudet vill du ha i din ljudanläggning. kanske...? //morsning 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts