Gå till innehåll

Film om Luleå


Almkvist

Recommended Posts

Hej

 

Jag är med i en filmtävling som luleå kommun arrangerar för att Luleå är nära på att få 75000 invånare.

Tävlingen heter berätta din original Luleå story och filmen fick max vara 75sek lång. Nu är mitt bidrag klart och den ligger ute på webben så jag tänkte försöka få lite respons här :)

 

Jag tycker själv att den framställer Luleå som en skön stad och berättar en historia på 75 sekunder utan att kännas för jäktig. Den visar även staden på ett "osjälvklart" sett vilket jag gillar. Trist med dom klassiska vyerna på stativ och ingenting som händer i filmen. Sen vet jag inte om jag skulle göra riktigt lika mycket story om det vore en ren reklamfilm men med tanke på tävlingens namn så tycker jag själv att jag lyckats bra :) Jag gillar känslan i filmen helt enkelt!

 

Allt är filmat en Panasonic GH3 och Lumix linserna 12-35mm f2,8 och 35-100 mm f2,8. Redigerad i FCPX.

 

Bidrag 28 - YouTube

 

Hoppas ni ger lite kritik, både ris och ros :)

 

/Andreas

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...