Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

En beställare ville ha en film med format 16:9, Full HDTV osv,,,

Så nu har jag filmat och redigerat, exporterat till MPEG DVD. Allt var ok.

Sen kom beställaren igen och ville ha en .AVI och .WMV format till USB.

Då tänkte jag, ja inga problem och fixar det, efter att ha klickat på Export, media, och det blev stopp där!

Det finns ju ingen .AVI eller . WMV eftersom jag kör nu med MAC datorn...

Så nu ropar jag på "hjälp".. Är det någon som vet hur man gör? Eller ska ja ta en annan format t ex. FLV och Quick Time eller?

/Göran

Posted

Nu har jag hittat en lösning på problemet... Det kan vi bortse ifrån:-) Däremot är jag lite irriterad på format

Jag har en kameran som heter Sony HDV 1080i/miniDV och märke är HVR-HD 1000

Som är kopplad med 1394 kabel till mac Book Pro med 2,7GHZ och 8 GB ramminne, 1,3 GB Grafikkort osv...

Då bör jag kunna se på Capture med HDV men det gör inte utan när jag klickar på DV och då funkar det...

Är det något inställningar som måste fixas så att man kan se på HDV och då blir det rätt format? Just nu kör jag med

1024x576 och vill gärna köra med 1920 x 1080... Är det någon som vet hur man gör?

/Göran

Posted

Din kamera har en playback inställning där kameran själv kan nedkonvertera HDV till DV. Det finns en ofta läget DV/HDV/Auto för firewire output - se till att den står på HDV innan du ansluter den till datorn.

//Max

Posted
Din kamera har en playback inställning där kameran själv kan nedkonvertera HDV till DV. Det finns en ofta läget DV/HDV/Auto för firewire output - se till att den står på HDV innan du ansluter den till datorn.

//Max

Tack Max!

Nu kan jag STYRA kamera,men inte fånga filmen ännu... Suck...( Unknow recoder error) Får gå till Mac och kolla lite var man kan göra så att man kan fånga filmen...

/Göran