Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej hej!

Jag studerar sista terminen på Linnéuniversitetets musikproduktionsprogam. Nu ska jag, som examensarbete, göra en undersökning huruvida musik kan påverka film.

Jag söker därför filmklipp att komponera musik till.

Jag ska komponera olika musik till ett eller några filmklipp och bara med hjälp av musiken försöka ändra upplevelsen så radikalt som möjligt.

Jag ska sikta på dessa fyra genrer/känslor: skräck, komedi, sorg, glädje.

Jag söker helst efter så "neutrala" scener som möjligt, med det menar jag, inte innehåll som drar starkt åt något håll när det gäller genre, t.ex. någon som går in i ett tomt hus, någon som står i badrummet och borstar tänderna eller liknande, någon som levererar ett paket till ett hus etc. är bra exempel. Sämre exempel kan vara mord, biljakt, eller ett hettat gräl.

Jag kommer inte att använda filmen i något kommersiellt syfte och upphovsmännen kommer att få all credit för filmen. Filmen kommer bara att vara med i min redovisning, som måste läggas upp på DIVA (DiVA - Simple search). Det kan hända att jag vill använda klippet efter examen till att ragga jobb, men detta avstår jag om det är problem för Du som skapat filmen.

Någon som är intresserad?

• 2 weeks later...
Posted

Som sagt, har inget som är aktuellt i nuläget men vid senare tillfälle kontaktar jag gärna dig. Du kan väl ge mig någon form av kontaktinfo (via private message) för framtida bruk?