nilamedia Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Hej! Jag är helt borta angående olika format etc och behöver hjälp. Jag gjorde en promovideo till en artist och detta filmades med en enkel 3ccd DV-kamera. Ett bolag i USA vill visa upp den på en via TV tror jag och de vill ha Betacam och HDCAM på dvd, om jag fattat rätt. Hur vart vänder man sig om man vill ha det konverterat? Går det över huvud taget? Här nedan finnns det meddelande jag fick. Om ifall att jag fattat fel :-) "Hey pal we would need a copy of Hayride on Digital Betacam and HDCAM with DVD to submit. Can you get Hayride transferred to them. GAC will not take video unless it's in all three formats." mvh Lasse Niemelä 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Ok. Det låter som om du behöver göra en Digibeta-kopia, en HDCAM-kopia och en DVD. Beroende på var du bor, ta ex ett snack med Hans på Second Unit i Stockholm (numera ingår de i Chimney Pot) - han kan göra alla tre. Finns flera (många) bolag som kan detta, men du måste ev konvertera till NTSC ocskå, och det gör dom väldigt bra. //M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilamedia Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Ok. Det låter som om du behöver göra en Digibeta-kopia, en HDCAM-kopia och en DVD. Beroende på var du bor, ta ex ett snack med Hans på Second Unit i Stockholm (numera ingår de i Chimney Pot) - han kan göra alla tre. Finns flera (många) bolag som kan detta, men du måste ev konvertera till NTSC ocskå, och det gör dom väldigt bra. //M Jo, jag bor i Stockholm och kommer ta kontakt med dem. Stort tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts