filmkotten Postad 20 mars 2013 Postad 20 mars 2013 Hej. Någon som vet hur man får det att se ut som om "familjen i soffan" tittar på TV. Dvs man filmar familjen framifrån och vill skapa illusionen av Tv-ljuset som reflekterar mot familjen och väggen. Väldigt tacksam för svar. 0 Citera
Tolin Postad 20 mars 2013 Postad 20 mars 2013 Red head, 1/4 CTB-filter och något att röra fram och tillbaka framför ljuset för att skapa flicker -- Är enklaste sättet att göra det på. Digitalt är det svårt rent skuggmässigt och känns inte som ett bra alternativ till att inte göra det praktiskt on-set. 0 Citera
filmkotten Postad 20 mars 2013 Författare Postad 20 mars 2013 Ok, det är det enklaste det förstår jag men glömde att skriva att klippet redan finns=/ dock utan att någon hade tänkt på effekten redan under filmsinspelningen. Jag vill alltså digitalt försöka återskapa illusionen. Det borde ju gå med overlay m.m men vad vet jag;) 0 Citera
filmkotten Postad 21 mars 2013 Författare Postad 21 mars 2013 Bra tips, men det är för mycket rörelser på aktörerna. Kanske skulle filma om... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.