Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Jag har ett liten fråga ang Grinder. Jag har lagt in mina filer från min dslr in till grinder för konvertering till proxyfiler jpeg kvalitet. Bränt in filnamn och timecode. Dessa filer arbetar jag med i premiere och efter effect vilket går alldeles lysande. Nu när filmen är klar så måste jag ju länka om dom till originalfilerna och där kommer min fråga: hur gör jag det enklast. Proxyfilerna har ju fått filnamnet Proxy efter sig. Måste jag gå in och länka om varje fil för sig? Man borde väl kunna länka direkt till mappen där originalfilerna ligger (dock utan Proxy i filnamnet).

Nästa fråga är att i grinder så kan man ju konvertera till mainfiler också, dom filerna blir ju större och tar alltså mer plats, varför då konvertera till mainfiler? Jag har verkligen kollat in de hjälpfiler jag fått när jag köpte programmet men det har liksom inte hjälpt, kan bero på mig;)

Jag är verkligen tacksam för all hjälp jag kan få.

Obs jag arbetar i premiere och after effect cs6

Postad

Hej. Jag sitter i mac. Det var ett bra tips att döpa om filerna, det tackar jag för. Min andra fråga ang mainfiler och varför man skall använda det. Är det något jag missat?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...