filmkotten Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Hej. Dabbade mig i går. Filmade mot greenscreen och belyste tyget för dåligt. Objektet är en tjej med långt hår som rör sig. Sitter nu med en sekvens som jag har ett helsike med att keya ut. Har kollat efter tutorials med avancerad keying men hittar inget som jag har fått att fungera. Jag vet att man i post kan gör bakgrunden betydligt grönare men har inte lyckats klura ut hur. Tips mottages tacksamt för länkar till tutorials som skulle kunna hjälpa mig. Jobbar i after effect cs6 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Om du har råd/tid: Adobe After Effects CS6 Visual Effects and Compositing Studio Techniques: Mark Christiansen: 9780321834591: Amazon.com: Books 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 råd har jag så den skall absolut köpas men dock inte tid för detta projektet. behöver fortfarande hjälp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Lite tips: Quick Tips for Keying Greenscreen in After Effects Ofta, om du har problem av denna sorten, är det enklast att dela upp bilden i många delar (masker). Jag kan ha ex 4-5 lager (texten i "lagerordning"): Lager 4: Hela personen med ganska hård shrink-matte så du bara har ansiktet och lite hår kvar. Keylight anpassad för enbart ansikte/tröja. Lager 3: Croppat lager med mask så bara huvudet syns. Keylight anpassad för endast håret. Lager 2: Croppat lager med mask för allt under halsen. Keylight anpassad för resten av kroppen. Lager 1: Färgad solid så du tydligt ser resultatet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmkotten Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 tack så jättemycket, detta blev betydligt bättre om inte perfekt. Jag var nu inne och tittade på red giant keying och får nog ta mig en funderare på att köpa det. Det verkar vara ett plugin med fler/utökade funktioner och kanske för ett mer proffesionellt bruk . Kommer att ha en hel del hår i mina greenscreens så jag vill arbeta i något som ger mig "full kontroll" (kan man ha full kontroll?) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Jag kör 80-90% med Primatte och resten med Keylight. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts