Victor Nilsson Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Hej, vet inte om detta ligger rätt men hittade inte vart jag skulle lägga det annars. Jag filmade idag en grej för några konfirmander och använde mig utav min pappas Canon 550D, det är en kamera jag har använt förut utan några problem men när jag kom hem och skulle kolla på det jag hade filmat i min dator så av någon anledning så spelas bilden upp 20-30% snabbare än inspelat (spelar ingen roll om vilket program jag använder) ljudet är dock i realtid. Detta är något jag aldrig tidigare stött på någon som vet vad problemet kan vara? MVH Victor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinawolgast Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Skulle kunna vara fel antal bilder per sekund som spelas upp? Det hade jag gissat på. Det hände mig att bilderna inte kunde synka till ett ljud jag spelat in smatidigt, slet mig i håret några timmat och hittade lönsingen i fel antal bilder per sekunt. Lätt hänt med DSLR kamror. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Nilsson Posted February 22, 2013 Author Share Posted February 22, 2013 okej som sagt jag har aldrig varit med om detta tidigare, har du något tips om hur man får det normalt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts