Jump to content

Foreign Mindset, Alien Reality - Enminutsfilm

Torpeden

Recommended Posts

Heyo!

Jag och två av mina kamrater har nyligen sammanställt en enminutsfilm som jag tänkte skulle kunna visas upp här på Voodoofilm. Länk till Youtube finns nedan:

Filmen kan kort beskrivas som ett litet experiment kring filmberättande, dvs den följer inte precis någon klassiskt dramatisk mall. Jag känner att jag inte borde ta upp alltför mycket innan folk har sett den då hela filmens poäng bygger på tittarens reaktion under första visningen. Det bör räcka med att nämna att tittaren helt enkelt ska leka en liten lek. Den är dock som sagt bara en minut lång och det går således väldigt fort att ta sig igenom den. Förhoppningsvis kan den däremot ge upphov till tankar som är kvar under desto längre tid.

Åh, just det. Filmen är full av text på engelska som kommer och går relativt snabbt, så möjligen kan det bli aningen problematiskt att hänga med om man inte kan engelska flytande. Sorry för det, men den är gjord med internationell publik i åtanke. :/

Med vänlig hälsning

Anders Köhler