lesuedois Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Hej Jag har klippt filmer i flera år. Jag använder sony vegas movies studio platinum 6,0. Nu när jag har köpt en ny kamera (gopro) fortsätter jag att klippa. Sony vegas P 6,0 stöder inte MP4 och jag måste konvertera varje klipp. Det tar extra mycket tid speciellt med långa film sekvenser. Jag använder mpeg streamclip för att konvertera. Hur gör ni? Finns det uppdateringar/plugins man kan/ska installera? Måste man köpa ny program? Tack till alla Maxime:D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Använd GoPros egna mjukvara Cineform Studio. Det är tanken från början. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 ..och v6 är nog lite outdated för det formatet.. = skaffa nyare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Testa. Cineformcodecen är en .AVI mer anpassad för att rulla i timelines än GoPros ganska egna mp4-profil. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesuedois Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Hej Tack för era svar. Ska kolla upp det, Ska kolla Cineformcodecen och cineform studio! Vi hörs /lesuedois 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts