carler Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Någon på forumet som vet hur och var GPS-data lagras? Jag har en Sony PJ260 AVCHD-videokamera och som lagrar GPS-data för filmklippen, men det framgår inte i instruktionsboken hur man får tag på GPS-data när man överfört filmen från kameran till annat lagringsmedia (hårddisk). Förutom mts-filerna finns matchande filer med ändelsen CPI i en katalog som heter CLIPINF. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Infot ligger i en extra fil som tillhör klippet och Sonys eget program Content manager kan hantera detta 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carler Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Tack för tipset! Ska testa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Lycka till, använder det själv ibland tillsammans med min NX 70 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carler Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Fast just nu är min fru ute på resa och hon har med sig videokameran. Verkar som att programmet kräver att en Sony-kamera är ansluten till usb under installationen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Programmet skall gå bra att installera i alla fall, detta från minnet, och du kan också titta på gamla mappar / kopierade kort , detta under förutsättning att du kopierat hela kortet i orört skick och inte plockat ut individuella mappar och filer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carler Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Är det följande program du syftar till? Sony verkar ha flera produkter (bland annat för ps3) som heter något med content manager. Content Management Utility Ver.2.1 : Download : Sony Middle East & Africa 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Så heter det och min version, tittar nu, är 2,1,00,05171 och skall vara den senaste 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts