bylletski Postad 10 november 2012 Postad 10 november 2012 Tja. jag tittar igenom mitt Found Footage projekt just nu. Första dagen skrev jag 29 sidor för jag var väldigt speedad och hade stort hjärta i detta projektet. De andra dagarna var ungefär 10 sidor om dagen. Har ni också gjort en långfilm så här snabbt? :) 0 Citera
Rjlm Postad 11 november 2012 Postad 11 november 2012 Halvvägs då kanske. Nog kan man mycket väl lyckas skriva en första draft på en vecka om man är på det humöret och har tid. Kan vara bra att få ur sig snabbt ibland så man får koll på struktur etc. Det mer tidskrävande arbetet kommer ju med redigeringen sen då, lite olika med hur man jobbar förstås. Hade du något exempel? 0 Citera
bylletski Postad 11 november 2012 Författare Postad 11 november 2012 Halvvägs då kanske. Nog kan man mycket väl lyckas skriva en första draft på en vecka om man är på det humöret och har tid. Kan vara bra att få ur sig snabbt ibland så man får koll på struktur etc. Det mer tidskrävande arbetet kommer ju med redigeringen sen då, lite olika med hur man jobbar förstås. Hade du något exempel? Exempel på vadå? :) 0 Citera
Rjlm Postad 11 november 2012 Postad 11 november 2012 Exempel på det "found-footage-manuset" 10 första sidorna eller nåt sånt? 0 Citera
bylletski Postad 12 november 2012 Författare Postad 12 november 2012 Får tyvärr inte ge ut manuset, eftersom det var ett uppdrag att skriva det. Jag måste få tillstånd från producenten först. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.