Jump to content

Recommended Posts

Posted

Här är länken till vår film som vi sammanställde ihop det sista på idag:

Vi hade i uppgift att göra en medialisering av en text som heter "Natt kl 12 på dagen".

Här är vår tolkning och film som vi jobbat med under 3 veckors tid.

Handling:

En man ligger i koma. Inom honom pågår ett inre kaos och han gör allt för att fly undan tiden.

Enjoy!

/JasonCiffe

Guest lovemovies
Posted

Oj vad jag tycker om detta! Favorit är efter 1.49 när kameran snurrar runt huvudpersonen på torget. En stor eloge!

Guest lovemovies
Posted

Det ska du verkligen vara! Hur har ni jobbat mer speficikt? Med vilka metoder? :)

Posted

Jag hoppas jag kommer besvara din fråga korrekt nu:

Den uppgift vi hade var att vi skulle få läsa en text som vi skulle göra en medialisering på (i egen tolkning). Vi blev indelade i grupper och jag kom på grund idén till vad jag ville att filmen skulle handla om. Vi hade ca 1 veckas förplanering innan den riktiga planeringen påbörjades och jag kom med min idé till gruppen och vi utvecklade den tillsammans för att få ihop helheten på filmen. Vår tidsram var 4 veckor (1 vecka förgrejer med föreläsningar och så, sen 3 veckor produktion).

v.42: Vi skrev ihop synopsis + en outline till vår film. Detta fick vi respons på och vi gjorde lite korrigeringar på manuset innan vi satte ihop hur vi ville att filmen skulle vara och förtydliga vissa saker i filmen. Vi delade ut roller inom gruppen och jag har varit projektledare, skådespelare och ansvarig för postproduktionen. Så jag satte alla i arbete för att kolla upp inspelningsplatser, boka utrustning, fixa rekvisita, storyboard etc.

Det som tog mest tid för min del som projektledare vad tidsplanen, då jag fick planera upp ALLT och även sätta deadlines för olika moment + planera in extra inspelningsdagar och så OM det skulle behövas.

v.43: Påbörjade inspelningen (och även intankning och redigering). Spelade in 3 av 5 dagar den veckan och satt lite kvällstid med råklippningen.

v.44: Spelade in sista scenen (tog en dag) och vi hade deadline på att råklippningen skulle vara klar på fredagen och det var mest finlir på redigeringen.

v.45: Dealine för färdig klippning var måndagen och på tisdagen skulle vi finslipa det sista med ljudet och så. Men vi blåste på lite extra och blev klara sent på måndag eftermiddag/kväll, deadline för att filmen skulle vara klar på tisdag.

Inspelningarna har gått smärtfritt. Vi har haft tur med vädret och kunna jobba smärtfritt. Det var aningen kallt när jag fick springa i skogen och så barfota, men vad gör man inte för filmen! Dock har det mesta arbetet lagts i postproduktionen, främst med ljudet (som varit en central plantering i idén till filmen redan från början). Jag tror vi fick ut 6 olika versioner på filmen innan vi fick ut den färdiga och 7e versionen som blev den riktiga!

Hoppas det svaret var det du sökte. Tidsplanen kan jag skicka till dig om du vill se :) Allt står där. Är det något annat som du undrar över så fråga på bara!

//JC