Jan Gissberg Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Jag söker en liten videokamera att placera på en modelljärnvägsvagn som skjuts framför ett litet lok och filma landskapet. Går det att använda en vanlig sportkamera som tex contour med tanke på att skärpan ska ju ligga någon decimeter till en halv meter framför? Vad jag förmodar är det fixfokus på dessa kameror och fokus förinställd på längre avstånd. En modelljärnväg befinner sej dessutom inomhus så det är inte särskilt starkt ljus med tanke på djupskärpan. Eller finns det konventionella videokameror tillräckligt små så dom kan följa med in i tågtunnel utan att fastna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Olofsson Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Vilken skala har du på tågen? Jag förmodar H0. Skulle väl satsa på en actionkamera med stor bildvinkel som den här CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet! mvh Joel 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Gissberg Posted November 8, 2012 Author Share Posted November 8, 2012 Jag tittade på den kameran men det blir Sonys HDR-AS15 efter kontakt och mailväxling med Cyberphoto som du nämnde. Fick smakprov med närbilder så den verkar perfekt för ändamåket. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts