Jump to content

konvertering till format för TV4

filmkotten

Recommended Posts

Hej, har nog fått hjärnsläpp. Har en film som skall till TV4 och lyckas inte med konverteringen. bifogar properties/fieldorder samt inställningar för konverteringen. Mov filen visar tydligt att det är fel på fältordningen men jag har ju kört detta tidigare utan problem. Jag är inte speciellt van vid filmat material till TV4. Behöver verkligen akut hjälp.

Skärmavbild 2012-10-23 kl. 20.49.32.png

Skärmavbild 2012-10-23 kl. 20.51.20.png

Skärmavbild 2012-10-23 kl. 20.51.57.png

Det är väl bara att konvertera till Mov/h264 då? Varför sitter du och pysslar med interlace och NTSC frame rate? Om de inte uppgett annat så kör på en vanlig formatkonvertering :-)

Därför att filmen flimrar efter konverteringen. NTCS framerate?? skall den konverteras till 23,97?

Är den inte inspelad i 23,97? Och är den progressivt inspelad så har du ingen anledning att interlacea den (dvs Field Order: None).

Skickar du bara i rätt format så kan TV4 sedan välja om de vill sända den interlaced och uppcrankad till 25fps - Du behöver så vitt jag vet inte sitta och pyssla med sådant.

Som den ser ut verkar den vara inspelad i 29,97 (fick filerna). har provat att exportera som du säger men får ändå flimmer. Har testat framrate 29,97, 25 samt 23,97 med samma resultat. Nu får jag testa med progressive istället för upper field order. Tack för att du lägger tid på att svara Tolin.