vaxa Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Jag har skapat ett projekt i Adobe Premiere som rendererar en video baserad på bilder och ett antal ljudspår. Jag skulle vilja automatisera denna process där jag byter ut bilderna och ljudspåren för att skapa nya videos men baserat på samma projekt. Det jag undrar är om AP stödjer någon form av batch mode eller script språk som gör att renderingen kan ske via ett program som byter ut bilderna/ljudspåren och sedan kör igång AP och renderar videofilmen. Mvh Håkan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Replace footage. Högerklicka på klippet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaxa Posted October 12, 2012 Author Share Posted October 12, 2012 Jag önskar sköta renderingen via ett program för att automatisera processen. Finns det någon som vet? Mvh Håkan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Om du sparar projektet som FCP7 XML fungerar det i teorin att skapa ett program som kan scripta filen. Alt så importerar du prproj-filen i After Effects som kan scriptas. AE kan sedan spara ett prproj, så med lite workarounds går det... Är du slängd i Flash, kan du göra en Flash-panel som kan generera det du vill (med en FCP7 XML), men det är inte gjort i en handvändning. /Max 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaxa Posted October 12, 2012 Author Share Posted October 12, 2012 Tack för hjälpen! Jag tror det var det jag var ute efter. Jag ska göra ett försök. Mvh Håkan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts