Gå till innehåll

Förslag på stativ


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Dags att byta ut det gamla slitna fotostativet mot ett ordentligt videostativ. Filmar med DSLR i nuläget, men kommer alldeles säkert att gå över till en lite bättre videokamera i framtiden. Undrar om någon här kan tipsa mig om ett bra, någorlunda billigt och stadigt videostativ som kan funka med en 7D ett tag och senare orka med en kamera i storleksklass som ex. Sony HDR-AX2000 eller liknande. Det gör inget om det är lite i största laget för en dslr. Huvudsaken att jag kan använda det både nu och med Videokameran.

 

Det finns ett stativ som heter: Davis and Standford Provista, det verkar riktigt bra, men det är tydligen fast i höjden och går inte att höja och sänka så lätt. Klart man kan fälla ut benen mer eller mindre, men dom ska vara lite trixiga att få på plats på den modellen tydligen. Ett annat som heter ALZO Propod, verkar också vettigt. Ingen aning om vad dom kostar men dom är inte i Vinten-klass i alla fall..! Kollade på ett som heter Slik Pro 700 och det ligger typ runt 1500:- -2000:- men det verkar lite klent till en ordentlig videokamera.

 

Vill inte köpa ett stativ nu och sen komma på att det inte funkar till en lite större kamera och bli tvingad att köpa ett nytt direkt igen. Det behöver inte vara något känt märke, bara det är stabilt med hyfsad kvalite. Tänkte mig typ max 3-5000:- för stativ inkl huvud. Vet att det är ganska lite pengar för många som är halvproffs här och lätt lägger det tredubbla eller mer än så, men jag måste hålla i slantarna så gott det går! Köper väldigt gärna begagnat. Det har jag gjort med min 7D och kommer att göra så med videokameran med!

 

Som alltid, mycket tacksam för svar!

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...